::pesanan penaja::

jom kita exchange link.. :-) kalau sape2 nak exchange link, sila jadi follower saya dan tinggalkan link di chat box ya..saya pun akan lakukan benda yg sama ke blog anda.. :-) nk komen, nak maki hamun pon blh. :-)

Wednesday, March 31, 2010

benci

| | 0 comments

susah sangat ke nk reply msg ak???
Read more...

::menangislah::

| | 0 comments


Menangislah!

Karena tangisan awan, taman pun tersenyum
Karena tangisan bayi, air susu pun mengalir

Pada suatu hari ketika bayi tahu cara, ia berkata
“Aku akan menangis agar perawat penyayang tiba”

Tidakkah kamu tahu bahwa Sang Perawat Agung
Tidak akan berikan susu jika kamu tidak meraung

Tuhan berfirman, “Menangislah sebanyak-banyaknya”
Dengarkan, anugrah Tuhan kan curahkan air susunya

Tangisan awan dan panas mentari
Adalah tiang dunia, rajutlah keduanya

Jika tak ada panas mentari dan tangisan awan
Mana mungkin bakal kembang semua badan

Mana mungkin musim silih berganti
Jika kemilau dan tangis ini berhenti

Mentari yang membakar dan awan yang menangis
Itulah yamg membuat dunia segar dan manis

Biarkan matahari kecerdasanmu terus-menerus terbakar
Biarkan matamu, seperti awan, kemilau karena airmata yang keluar

Menangislah seperti rengekan anak kecil, jangan makan rotimu
karena roti jasmanimu akan mengeringkan air ruhanimu

Ketika tubuhmu rimbun dengan dedaunan yang subur
Siang malam batang rohmu melepaskannya seperti musim gugur

Kerimbunan tubuhmu adalah kerontangan rohmu
Segeralah, jatuhkan tubuhmu, tumbuhkan rohmu!

Pinjami Tuhan, pinjamkan kerimbunan tubuhmu
Tukarkan dengan taman yang merkah dalam jiwamu

Berikan pinjaman, kurangi makanan badanmu
Biar tampaklah muka yang dulu tak terlihat matamu

Ketika badan mengeluarkan semua kotoran keji
Tuhan mengisinya dengan mutiara dan kesturi

Orang itu telah menukar kotoran dengan kesucian
Dari “Dia sucikan kamu” ia peroleh kenikmatan

-Jalaludin Rumi-
Read more...

:: mIZ hIM::

| | 0 comments

...(¯`v´¯)
.... ·.¸.·´.....♥10-03-2008♥.....
...¸.·´
.. (......(●̮̮̃•̃) (●̮̮̃•̃)You're always
....).... /█\ ♥/█\.... in my mind
☻/
/▌ ♥******♥
/ \

Penat la cm ney. asyik gduh je. blh bilang brape ari je x gduh.. da fed up la id0p cm ney.. law j0doh ak bkn ngn dea.. ak kna trime.. redha sbb dea bkn untuk ak..


>3 >3 >3
Read more...

Tuesday, March 30, 2010

:-(

| | 0 comments

t0k awak. time ksih sbb wat sy menangis t0k awk!!!
Read more...

Sunday, March 28, 2010

:k0 yg annoying::

| | 2 comments

ak geram, skt ati.. pe k0 ingt k0 cun? org tg0r pom wat x taw.. blah la k0.. law k0 ase k0 cantek. ble2 mase Allah blh trik la wei.. k0 ingt kecantikan k0 2 akn kekal? muk0 cun.. pangai cam hampeh.
Read more...

Saturday, March 27, 2010

::;jangan pernah berubah::

| | 4 comments

>
Biarkan waktu teruslah berputar
Mencintai kamu penuh rasa sabar
Meski sakit hati ini kau tinggalkan
Ku ikhlas ‘tuk bertahan

Cintaku padamu begitu besar
Namun kau tak pernah bisa merasakan
Malah kini kau ucapkan selamat tinggal
Membuat keresahan

Reff:[*]
Meninggalkanku tanpa perasaan
Hingga ku jatuhkan airmata
Kekecewaan ku sungguh tak berarah
Biarkan ku harus bertahan

[**]
Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak relakan yang indah hilanglah sudah
Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak relakan yang indah hilanglah sudah

Back to Reff:[*] , [**]

Jangan pernah kau coba untuk berubah
Ku relakan yang indah dalam hatinya
Read more...

Tuesday, March 23, 2010

| | 4 comments

au hadir d saat ku meniti bahagia.ku keliru d antara dua jalan.ku sedar kau jua seperti ku,meniti saat bahagia bersama dia.namun ku tidak berupaya menolak rasa hati..bodoh bukan,biar ku sedari kau milik dia,aku masih memandang mu.mengapa aku terperangkap dalam permainan ku sendiri..cuba menolak mu jauh dari hati ku,namun makin dekat kau menghampiri.cuba untuk membenci tapi aku tersilap sendiri kerana menyayangimu sedangkan aku tahu kau tidak menyayangiku.ku akan sentiasa mendoakan kebahagiaan u walau hati ku terasa sedikit kepahitan yang ku sendiri tidak tahu mengapa....
Read more...

:untuk dea yg prnh ak pngil syg::

| | 0 comments

s0ry law sy ad wat slh ngn awk..
sy x nk saat2 terakhir sy kt uom ney kite gaduh
sy arap awak fhm
x prnh sket pom sy nk sakiti ati awk
Read more...

Thursday, March 18, 2010

::mimpi::

| | 1 comments

tersangat la bodoh mimpi ak mlm td.. blh plak ak mimpi yang chenta mati ak nikah ngn org le. hurm . pdhal sblm td0 da bergayut dgn elok. mksudnye x gaduh. apesal la ak blh mmpi mcm 2.. lg 1.. dlm mimpi 2 ad org yg menyampuk.. dea ckp fair la klu dea kawen ngn org len p0m or msg ngn org len. sbb ak pom wat begitu.. ok la.. ak ngaku,ak ad kuar n msg ngn laki len.. tp x kan smpai terbawak2 sampai mimpi.. aduh.. ase cm nk nagis je.. nsb bek 2 hnye mmpi..
Read more...
| | 0 comments

Read more...

sambungan cter danial

| | 0 comments

Suatu malam, Sam keluar dengan tergesa-gesa dari rumah. Mud dan Len yang sedang khusyuk menonton televisyen di ruang tamu itu, langsung tidak sempat hendak bertanya. Tiada sebarang kata dan pesan yang dititipkan oleh Sam untuk mereka. Mud tahu, Len begitu sedih.

Sam tidak lagi semesra dahulu. Mana hilangnya kasih-sayang dan gurau mesranya yang ceria itu? Adakah sudah dibawa pergi bersama dengan jasad Selly yang sudah kaku bersemadi? Atau… kerana perempuan yang menjadi teman rapat arwah isterinya itu? Pelbagai telahan bermain-main dan berlegar di benak dan ruang fikir mereka berdua. Namun, hanya Sam yang tahu, rahsia dan gejolak yang tersemat di lubuk hatinya.

Aku terkejut tatkala menerima kunjugan Sam di hadapan rumahku petang itu. Hadirnya dengan wajah yang sukar untuk aku tafsirkan. Walau seburuk dan seteruk mana pun dia, aku cuba melayannya sebagai seorang tetamu dengan sebaik mungkin. Sepi menghuni suasana buat seketika selepas aku mempersilakan Sam untuk minum petang bersama dengan Mud dan Len yang kebetulan ada di rumahku petang itu.

“Mud, Len.. maafkan papa,” Sam tunduk. Pandangannya seakan sayu. Aku hanya menjadi pemerhati yang setia.

“Hanya papa yang tahu apa yang terbaik untuk papa dan keluarga kita. Mud tak nak keluarga kita jadi macam ni. Mud nak kita hidup bahagia macam dulu.”

“Waktu mama ada, semuanya ok. Tapi sekarang, segalanya dah berubah.” Ada titis jernih yang mengalir di tubir mata Len. Hati aku juga diterjah sayu.

“Papa tahu. Ni semua salah papa. Papa janji dengan anak-anak papa, kita sama-sama kembalikan kebahagiaan keluarga kita. Walaupun mama dah tak ada, tapi papa masih perlukan anak-anak papa. Len, Mud, papa tak akan kahwin dengan perempuan tu, tapi papa nak lamar Mama Zie.. Papa dah sedar sekarang.”

Jelas riak terkejut terpancar di wajah Len dan Mud ketika mendengar kenyataan daripada Sam itu. Aku pun apa kurangnya, terus terduduk kembali dengan kenyataan itu.

Sam masih diberi kesempatan dan masih ada peluang untuknya memperbaiki keadaan. tetapi, mengapa aku yang mahu dijadikannya sebagai isteri?

Sam segera memeluk kedua-dua orang cahaya matanya dengan linangan airmata. Aku tahu, Sam insaf. Ya, itulah hakikat dan kenyataannya. Demi kasih dan sayangku kepada Mud dan Len, aku akan merelakannya. Aku sanggup berkorban untuk mereka. Sam melemparkan senyum mesra, aku juga menghadiahkan senyuman mekar kepadanya sebagai tanda perdamaian…
Read more...

ulang tahun blog aku

Daisypath Anniversary tickers

welc0me 2 everyone


ShoutMix chat widget

**f0ll0wer kesayanganku**

.:my bez friend:.

.:my bez friend:.

da p0y0s cozmate

da p0y0s cozmate

.:gedung ilmuku:.

.:gedung ilmuku:.

::hanya aku::

::hanya aku::

antara yang menarik!!!

 
 

::akuchentadea:: | Diseñado por: Compartidísimo
Con imágenes de: Scrappingmar©

 
top